Vols saber quins ajuts estan vigents i si t’hi pots acollir?
En aquest apartat et presentem els ajuts que ofereixen les Administracions del territori per a empresaris i autònoms i t’expliquem quines en són les condicions i com pots tramitar-los.
L’Ajuntament de Cardona destinarà un total de 20.000 euros a aquests ajuts.
Serà objecte d’ajut la despesa corresponent a l’activitat que s’ha hagut de seguir suportant malgrat el tancament o la reducció dràstica de l’activitat en que han estat vigents les mesures de contenció de la Covid-19, durant el període comprès entre el dia 1 de gener i el 30 de juny de 2021.
És necessari acreditar la suspensió de l’activitat o haver patit una greu reducció de l’activitat, de més del 60% de la facturació, en relació al període des del dia 1 de gener al 30 de juny de 2019.
L’import de la subvenció serà de màxim de 500 euros i podran optar a aquests ajuts les empreses següents:
- Empreses artesanes.
- Bars i restaurants.
- Activitats de manteniment físic i gestió d’esdeveniments esportius.
- Activitats de gestió cultural vinculades al sector turístic.
- Agències de viatges i operadors turístics.
- Serveis d’allotjament, allotjaments turístics i de curta durada.
El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 30 de setembre.
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA
ENLLAÇ AL TRÀMIT ELECTRÒNIC
L’Ajuntament de Cardona obre convocatòria per concedir subvencions per a la implantació de noves activitats econòmiques a Cardona i la millora d’innovació i competitivitat d’establiments comercials i de serveis ja existents.
Les subvencions concedides a l’empara d’aquesta convocatòria s’hauran de destinar a finançar projectes/activitats desenvolupats/des al llarg del període comprès entre el dia 1 d’octubre de 2020 i el 30 de setembre de 2021.
Les sol·licituds es poden fer des del 13 de juliol i fins al proper 30 de setembre a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de Cardona.
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA
CONVOCATÒRIA
L’Ajuntament de Solsona i l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, igual que han fet en els darrers anys, obren la convocatòria per aquest 2021 de les subvencions per la promoció econòmica i de l’ocupació a al ciutat de Solsona amb l’objectiu d’incentivar l’activitat empresarial i afavorir la creació de llocs de treball de qualitat.
Les actuacions subvencionables són:
– Ajuts per la creació de noves activitats econòmiques.
– Ajuts a la modernització i sostenibilitat de comerços i serveis a peu de carrer.
– Ajuts per la creació de llocs de treball.
– Ajuts per projectes d’autoocupació mitjançant el pagament de la quota d’autònoms.
L’inici de l’activitat o les inversions s’han de realitzar entre l’1 d’octubre de 2020 i el 30 de setembre de 2021.
Termini de presentació de sol·licituds: del 4 de maig a les 8h fins al 30 de setembre a les 14h. La resolució dels ajuts es farà, un cop finalitzat el termini, en funció de la puntuació obtinguda per cada sol·licitud d’acord amb les bases de la convocatòria i està prevista pel novembre del 2021.
INFOGRAFIA DE L’AJUT
BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA
L’Ajuntament de Cardona destinarà un total de 10.152 euros a aquests ajuts, provinents del Fons extraordinari per als centres locals de serveis a les empreses de la Diputació de Barcelona per a l’any 2020 i 2021.
La finalitat d’aquests ajuts excepcionals és donar suport a les empreses de Cardona que han implantat eines digitals per mantenir o millorar la seva competitivitat en el marc dels efectes generats per la COVID-19, potenciar el coneixement i la incorporació de noves tecnologies digitals per augmentar la competitivitat i la sostenibilitat de les empreses cardonines i per últim, millorar el posicionament i la presència a internet del sector empresarial per tal d’adaptar-se i fer front a la nova situació i enfortir les seves capacitats i fer-lo més competitiu en l’era post-Covid19.
Poden ser persones beneficiàries els i les professionals autònoms donats d’alta al RETA i les pimes (petites i mitjanes empreses) establertes al municipi de Cardona.
L’import màxim de la subvenció serà de màxim 1.000€ euros.
Es subvencionaran totes les accions dutes a terme des del 14 de març de 2020 al 30 de novembre de 2021 i que hagin estat efectivament pagades per la persona beneficiària abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds (el 30 de novembre de 2021).
La documentació a presentar amb la sol·licitud és la següent:
- Fotocòpia del NIF/NIE del sol·licitant si és una persona física i/o del representant en cas de persona jurídica. En el cas d’associació sense finalitat de lucre, exemplar dels estatuts aprovats.
- Model 036 de declaració censal d’activitats econòmiques o qualsevol altre documentació oficial que ho acrediti.
- Memòria detallada de les accions implementades segons el model normalitzat que es podrà trobar a https://www.adlsolcar.cat/punt-empresa/ajuts-subvencions/
- Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, segons el model normalitzat que es podrà trobar a https://www.adlsolcar.cat/punt-empresa/ajuts-subvencions/, que inclourà una relació classificada de totes les despeses subvencionables relacionades amb el desenvolupament de l’actuació, amb identificació del creditor, i el document, l’import, la data d’emissió, la data de pagament i la forma de pagament.
- Còpia dels documents acreditatius de la despesa realitzada i els comprovants de pagament de les despeses subvencionables.
- Document acreditatiu d’altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’actuació subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència.
- Dades bancàries del compte on realitzar l’ingrés de la subvenció o document equivalent obtingut per banca electrònica on figuri el/la titular del compte bancari i les dades bancàries complertes de la persona beneficiària.
- Certificat d’estar al corrent de les obligacions tributàries d’avant l’Agència tributària i la Seguretat Social.
El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 30 de novembre a les 23:59h
Documents:
Bases reguladores de la convocatòria d’ajuts
Convocatòria ajut
Infografia Ajuts
Annex 1. Despeses subvencionables
Com presentar l’ajut?
Model memòria detallada de l’actuació
Model memòria econòmica
Model declaració de subvencions rebudes
Vols saber quins ajuts estan vigents i si t’hi pots acollir?
En aquest apartat et presentem els ajuts que ofereixen les Administracions públiques per a empresaris i autònoms i t’expliquem quines en són les condicions i com pots tramitar-los.
L’entitat RED.es del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital ha llançat en els darrers mesos el programa Kit Digital que té per objectiu ajudar les petites empreses i els professionals autònoms de qualsevol tipus de negoci a què es transformin digitalment adquirint una solució tecnològica en qualsevol dels següents 10 àmbits:
Les empreses i autònoms beneficiaris podran disposar d’un bo digital per accedir a les solucions de digitalització, l’import del qual varia en funció dels següents segments d’empreses:
- Segment 1: Empreses de 10 a 49 treballadors – 12.000 euros
- Segment 2: Petites empreses o microempreses d’entre 3 i 9 treballadors – 6.000 euros
- Segment 3: Microempreses d’entre 0 i 2 treballadors – 2.000 euros
Les empreses i autònoms beneficiaris del bo digital, el qual es concedirà sota l’únic criteri de l’ordre de presentació de sol·licituds, podran gastar-lo en una o més solucions tecnològiques fins a assolir l’import del bo que els correspongui. Per fer-ho, caldrà que formalitzi acords de prestació amb els agents digitalitzadors adherits al programa, és a dir, amb empreses proveïdores de les diferents solucions tecnològiques que hagin sol·licitat formar part del marketplace del Kit Digital.
Com a requisit per accedir al programa cal només registrar-se a la plataforma www.acelerapyme.es i completar un senzill test de 13 preguntes per avaluar el nivell de maduresa digital de l’empresa. Posteriorment, i un cop s’obri una convocatòria, caldrà omplir un formulari per sol·licitar el bo digital sense que calgui presentar cap paper addicional.
El programa Kit Digital, que es finança amb fons Next Generation EU, té un pressupost global de 3.067M€ i preveu beneficiar prop d’un milió d’empreses i autònoms en el conjunt d’Espanya per mitjà de diferents convocatòries per segments d’empreses que s’aniran publicant al llarg dels propers mesos.
En aquest sentit, el proper 15 de març de 2022 a les 11:00 s’obre el període de sol·licituds de bo digital per a empreses de 10 a 49 treballadors, període que es perllongarà fins el dia 15 de setembre a les 11:00 o fins que s’esgoti el pressupost d’aquesta convocatòria que és de 500M€. Així mateix, està previst que la convocatòria per a empreses del segment II es publiqui entre els mesos de juny i juliol d’enguany i la convocatòria per a empreses del segment III durant el mes d’octubre.
Trobareu tota la informació sobre aquest programa a https://www.acelerapyme.gob.es/kit-digital i en la següent presentació.