Reunió del consell escolar municipal de Solsona per parlar dels reptes com a territori educador

De la mà de la regidoria d’educació de l’Ajuntament de Solsona, ahir vam fer una sessió de treball amb la comunitat educativa de Solsona.  La sessió va ser  convocada a través del consell educatiu municipal per tal d’avançar cap a un territori educador.

Per l’ADLSolCAr aquest és un projecte estratègic que té incidència a llarg termini en el talent del territori que  pot contribuir a fer menor entre la oferta i la demanda de treball al territori.  Per exemple, mentre les empreses demanen perfils tècnics i d’oficis, només el 5% de les extraescolars ofertades al territori són en l’àmbit tècnic o tecnològica.

Després d’una presentació dels objectius per part de la regidora Judit Gisbert, es van explicar els fonaments de l’enfocament 360. Aquest enfocament  entén que l’educació va molt més enllà del temps lectiu i contempla les oportunitats educadores en tot el temps i en diversos àmbits.

L’ objectiu final per a Solsona avançar cap a  la idea de territori educador. Ser una ciutat on l”educació sigui un element d’integració i vertebració social tant en l’horari lectiu com el no lectiu.

I això vol dir tenir com a objectius:

*Que hi hagi oportunitats educatives (en el sentit més ampli del terme) en diversos àmbits i franges d’edat.

*Que l’accés a aquesta educació no sigui excloent ni generi desigualtats socials.

*Que facilitin el naixement de les competències i vocacions que demanda el teixit productiu local.

La sessió s’ha centrat en la franja horària fora de l’horari lectiu i en les activitats regulars durant el curs escolar.

Prèviament s’havia  elaborat un mapa de recursos i els tècnics d’educació, serveis socials,  joventut, cultura,  esports i desenvolupament local n’havien analitzat les dades.

Els prop de 40 assistents van analitzar  i van identificar, a través d’un treball grupal i un diagrama d’ ishikawa, les causes dels reptes prèviament identificats

Els reptes eren:

  • poca oferta d’activitats orientades a despertar vocacions tècniques i d’oficis.
  • menys oferta per a majors de 12 anys.
  • Informació dispersa sobre les activitats que s’oferten.
  • Desigualtat en la possibilitat d’accés a activitats (sobretot esportives) per causa del preu.
  • Com fer tornar a la xarxa o els itineraris formatius a adolescents no interessants en el que s’oferta i que consumeixen.

 

Del treball fet en aquesta sessió en sorgirà la base per a fer propostes d’acció en una propera reunió.

En aquest projecte col.labora Gisela Flores, en el programa contractes en práctiques de joves beneficiaris de garantia juvenil  subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i l’FSE en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local

I hi participen dos Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local subvencionades  pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i l’FSE en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local”

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *