La confiança, la xarxa de relacions socials, el bon tracte, la qualitat dels productes i serveis o la varietat són alguns dels valors associats al comerç de proximitat al voltant dels quals han reflexionat 220 alumnes de 4t a 6è de primària de Solsona en la segona edició del projecte Komerç Obert per apropar-se al petit comerç de la ciutat i als productes locals.

Aquest projecte preveu tenir continuïtat curs rere curs, ja que es valora positivament la seva acollida entre els joves i la incidència que pot tenir en els seus hàbits de compra actuals i futurs.

La principal novetat d’aquest curs ha estat una activitat teatralitzada a càrrec de l’Associació Cultural Àrtic Teatre, la qual fa reflexionar els joves sobre les diferències entre les grans superfícies i la compra on line i el petit comerç i els proposa diferents reptes.

A  banda d’aquesta activitat, la UBIC s’ha presentat prèviament a l’alumnat,  també s’ha dut a terme una visita a la Cúpula Gustum, per familiaritzar-se amb el món de la producció agroalimentària. Així mateix, el projecte Komerç Obert ha consistit, igual que el curs passat, en una visita a alguns establiments comercials per conèixer-ne la història i viure una experiència sensorial relacionada amb les activitats o els productes que s’hi venen.

Aquest projecte ha estat impulsat per la UBIC i l’àrea de  Comerç de l’Ajuntament de Solsona, per mitjà de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona, amb la col·laboració del Servei Educatiu del Solsonès i el Consorci Leader de la Catalunya Central.