Totes les escoles de primària participen a “Komerç Obert”, que durarà gairebé tot el curs i es preveu repetir cada any
Pastar la massa abans d’endur-se-la a casa per fer pa, embotir carn per fer una botifarra, crear una figura amb vímet, encerar un esquí o canviar la roda d’una bicicleta. Aquestes són algunes de les pràctiques que poden realitzar els alumnes de quart a sisè de primària de les escoles solsonines en el marc del projecte Komerç Obert, una iniciativa per posar en valor el comerç de proximitat que s’ha iniciat aquesta tardor i que s’allargarà fins al maig. 
Amb el nom de Komerç Obert es vol posar èmfasi en el símbol de quilòmetre zero (km 0). És un projecte ideat per la Unió de Botiguers i Comerciants (UBIC) de Solsona i l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona en què participen les escoles Setelsis, El Vinyet i Arrels, el Servei Educatiu del Solsonès i el Consell d’Infants de Solsona. 
Aprenentatge a través dels sentits

En alguns casos, els establiments adherits van als centres escolars a explicar què és el comerç de proximitat i les funcions de la UBIC. En altres, són els propis alumnes que visiten els comerços –de moment, una vintena– en petits grups (màxim de vuit a deu persones) i els establiments els tenen preparada alguna activitat que busca l’aprenentatge de l’infant a través dels sentits, amb un contacte directe amb el producte. Finalment, altres establiments participaran a una gimcana, que segurament es realitzarà entre els mesos de gener i febrer, a partir d’unes fitxes facilitades per l’Agència de Desenvolupament Local. 

 
Aquest projecte té per objectius sensibilitzar sobre la importància del comerç de proximitat i posar en valor tot el que aporta a la ciutat i les persones, com per exemple la confiança, la xarxa de relacions socials, el bon tracte, la qualitat o la varietat de productes. Un dels darrers anuaris socioeconòmics de Solsona posava de manifest que el 68 per cent de persones enquestades es desplaçaven fora de Solsona per comprar, mentre que l’altre 32 per cent comprava al municipi per la aquests valors. Komerç Obert té la voluntat de capgirar aquestes xifres a partir de la sensibilització dels futurs consumidors. 
Aquesta iniciativa, que s’adapta a les necessitats de cada centre escolar, s’allargarà fins al maig. Per la Fira de Sant Isidre els alumnes participaran en jocs de totes les escoles que hauran elaborat ells mateixos a l’estand de la UBIC i a algun altre espai. A més, la idea és donar-li continuïtat cada curs, ja que la valoració inicial és força positiva. 
 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *