Participen a unes jornades d’intercanvi d’experiències a Santa Coloma de Farners

Estratègies innovadores de dinamització comercial i la cooperació entre municipis en matèria de comerç són alguns dels temes que es van tractar a Santa Coloma de Farners.

 El passat 2 de maig els tècnics de comerç de l’Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona van organitzar un intercanvi de transferència de coneixement amb la Federació de comerç de la Selva a Santa Coloma de Farners i a Caldes de Malavella. Van participar 6 comerciants de la UBIC de Cardona i 8 de la UBIC de Solsona més 3 tècnics de l’Agència.

 

Primer vam  fer una taula rodona per compartir  informació i descobrir que fan i com treballen la dinamització comercial a nivell territorial més enllà del que fa cada municipi.

 

El viatge ens ha permès conèixer quines són les sinèrgies de col·laboració entre associacions de comerciants de diferents municipis i així dinamitzar el comerç de proximitat local i afavorint-los en front les grans superfícies. Així per exemple fan una agenda d’activitats anual on surten totes les activitats de dinamització comercial de totes les poblacions de la comarca de la Selva per tal de promocionar-les. Fan la ruta més dolça, la ruta de la botifarra, la ruta del bolet on promocionen aquestes rutes com un producte turístic amb visites guiades. Una de les iniciatives amb més èxit és una pluja de globus amb premis al seu interior per donar el tret de sortida a la campanya de Nadal.

 

Vam aprendre moltes coses interessants de la Federació de Comerç de la Selva, però destacaria per sobre de tot la filosofia d’aquesta entitat i que es podrien resumir amb aquestes frases “Unificar, reforçar i crear però mantenint sempre la identitat de cada població ja que cada municipi té un producte estrella”, “la cooperació ens ha fet grans”, “Hem passat de ser adversaris a socis”.

 

Després de compartir coneixements  i recollir moltes idees van  iniciar la ruta per l’eix comercial de Santa Coloma de Farners i visitar comerços emblemàtics com la pastisseria Tuyarro especialitzats en teules, el turró de Sant Jordi i ratafia entre altres. Per acabar vam anar a Ramilans moda, un comerç que s’ha adaptat als nous temps diversificant l’oferta de productes sense perdre l’estil propi de la botiga.

 

Com a complement de la visita, també hi va haver temps per conèixer elements patrimonials  com el centre d’interpretació del Camp dels Ninots i  les termes romanes  de caldes de Malavella i el museu de les galetes Trias, una empresa històrica de gran tradició familiar de santa Coloma que actualment ocupa a 40 persones.

 

La valoració dels comerciants i de l’equip de l’Agència ha estat molt positiva ja que els ha permès agafar idees de dinamització comercial per impulsar-les des de les associacions de comerciants i sobretot ha servit per  generar vincles i cohesionar les dues UBIC’s.